keskiviikko 28. joulukuuta 2011

Home sweet home!

Nyt on selvitty joulusta ja lomasta taas. Kerrottavaa on jonkin verran, joten erottelen päivät erikseen ja heittelen vähän kuvia väliin... Eli megapostaus luvassa jälleen!

Perjantaina hain lapset koulusta klo 14.30, palattiin kotiin ja päätin aloittaa kokoamaan piparkakkutaloa, jotta lapset voisivat koristella sen. No....2.5h myöhemmin se ei vieläkään pysynyt kasassa ja meinasin viskata koko pinon hevonkuuseen. Ensi kerralla kokoan sen suoraan vaan pikaliimalla... No, vähän narua ja kirosanoja ja sain sen pysymään jotenkuten koossa. Oli pakko lähteä hakemaan päivällistä ja tuulettumaan hetkeksi, ja sitten palasin kotiin ja saatiin vihdoin talo koristeltua. Pakkasin viimeiset tavarani, ja n. klo 20 C tuli noutamaan minut. ja suunnattiin nokka kohti Providencea. Katseltiin telkkaria, chillattiin, järjesteltiin viimeiset tavarat kuntoon, ja päästiin jossain vaiheessa yötä nukkumaankin.

Times Squarella oli jengiä jouluaattonakin...

Lauantaiaamuna heräiltiin joskus kahdeksan maissa ja lähdettiin ajoissa kohti autovuokraamoa noutamaan kulkuneuvoa reissua varten. No, autovuokraamon "asiakaspalvelun iloinen ammattilainen" ei uskonut kun sanoin että debit/credit-kortti toimii ainoastaan luottokorttina täällä Jenkeissä, ja ei suostunut edes kokeilemaan josko se toimisi. Loppujenlopuksi jouduttiin lähtemään ilman autoa sieltä vuokraamosta, sillä siitä korttiongelmasta ei päästy yli eikä ympäri, ja debitillä maksamiseen olisi tarvinnut kaikenmaailman palkkakuitit ja sähkölaskut osoitteen todistamiseksi ja ties mitkä. Aivan naurettavaa!

Jouluvalohökötys Fifth Avenuella

Päätettiin sitten (kyllä, jouluaattona, jolloin kukaan muu ei tietystikään vuokraa autoja lähteäkseen sukuloimaan jne...) lähteä etsimään autoa muualta, ja monen "ei-oo":n jälkeen päädyttiin TF Green:ille (Providencen lentokenttä), ja kysyttiin jokaiselta tiskiltä että mikä on halvin auto. Jouduttiin maksamaan $160 alkuperäisen, suunnitellun $60 sijaan! Siihen vielä tankki bensaa $50, lentokenttälisä 10% ja lisäkuski kahdelle päivälle $26, ja konkurssi olikin melkein sitä myöden selvä. No, me rikkaat twenty-something:it ei annettu asian lannistaa sen enempää vaan lähdettiin isolla maasturilla kohti New York Cityä. Voitiin todeta sekä meno- että tulomatkalla että Connecticut on aika turha osavaltio, ei millään pahalla... Se on lähinnä vain iso läpikulkutie jossa on bensa-asemia ja juna-asemia.... Toki New Haven jne ovat varmasti kivoja paikkoja, mutta Interstate 95 kun ajelee niin on kyllä aika tylsää... Isot plussapisteet kyllä minulle ja C:lle, löydettiin hotellille (West 47th Street, ihan Times Squarella) ilman GPS:ää! Parkkitalo oli hotellin kyljessä, heitettiin avaimet parkkimiekkoselle ja käveltiin 5 askelta hotelliin.

Wollman Rink Central Parkissa.

Pienen lepohetken jälkeen lähdettiin Times Squarelle kävelemään, ja minä tietysti C:ltä joululahjaksi saamani upean uuden kameran kanssa megaturistina räpsin kuvia kaikesta. Käveltiin pitkin poikin pari tuntia, käytiin downtownissa Checkers-nimisessä pikaruokalassa syömässä (C sanoi että on kyllä Floridassa parempaa, ei kyllä ollut valittamista, vedettiin hampparit ja sivuun bacon cheddar fries). Sitten takaisin hotellille, ja nukahdettiin molemmat hetkeksi.

Joulukoristeita Rockefeller Centerin lähistöllä

Joskus iltakymmeneltä tms lähdettiin takaisin Times Squarelle hakemaan vähän juotavaa kaupasta, ja päädyttiin hankkimaan myös Ben & Jerrys-jäätelöä, ja palattiin taas takaisin hotellihuoneeseen mussuttamaan jätskiä ja chillailemaan. Kunnon Yksin Kotona 2-joulu, jäätelöä hotellihuoneessa Nykissä, haha... Päästiin viimein yöunille joskus kahden-kolmen aikaa yöllä.

9/11 Memorial, yksi kahdesta altaasta

Aamulla ylös ja suihkun kautta check-out hotellista, haettiin auto parkkihallista ja siirrettiin kadulle parkkiin, koska jopa NYC:ssä katuparkki on ilmaista sunnuntaisin. Parkkihalleista voi Manhattanilla joutua pulittamaan jopa jotain $14 per tunti! (Siis sellaiset 10 euroa!) Löydettiin parkkipaikka parin korttelin päästä 9/11-Memorialilta, jonne siis onnistuttiin hankkimaan visitors passes fiksuun kellonaikaan. Vierailu siellä on ilmaista, mutta liput pitää varata etukäteen. Oli hieno kokemus nähdä kyseinen memorial, ja tiedän että jenkkimiehelleni oli tärkeää päästä näkemään se paikan päällä.

Freedom Tower:in rakennystyöt edistyvät kovaa vauhtia

Memorialilta lähdettiin aamupalalle/lounaalle läheiseen pizzeriaan, joka sattui olemaan auki. Ja sieltä käveltiin Staten Island Ferry:lle ja käytiin ilmaisella risteilyllä... Oli kivaa vihdoin saada räpsittyä kunnollisia kuvia Vapaudenpatsaasta! Risteilyn jälkeen suunnattiinkin metrolla takaisin autolle, ja lähdettiin ajelemaan C:n kämpille Providenceen. Oli kiva reissu, mutta oli kiva palata tyhjään taloon (B ja A olivat ystävänsä luona joulua viettämässä). Katseltiin vähän leffoja jne, ja joulupäivä oli pulkassa.

C risteilee... Taustalla Vapaudenpatsas. Ja lintukin!

Maanantaina C päätti ettei mene töihin (olisi halutessaan voinut mennä, mutta päätti että ottaa vapaaksi, ja oli hyvä päätös, sillä se mies tarvitsi kyllä loman!). Ilmoitin host-isälle että tulenkin kotiin vasta tiistaina... Käytiin vähän kaupoissa katselemassa kaikenlaista tavaraa jota ei tarvita, ja kurvattiin ruokakaupan kautta kotiin kokkaamaan päivällistä. Loppuilta löhöttiin olohuoneen lattialla, peiton päällä, katsomassa pari dokumenttia, Limitless, Dazed and Confused ja jotain muutakin kai. Ihanan rento ilta!

Lady Liberty

Tänään nukuttiin puolillepäivin ja pakkasin tavarani, ja C heitti minut kotiin ja jatkoi siitä töihin. Kotona odotti iso "stocking" eli joulusukka täynnä pikkulahjoja (tuli iTunes-lahjakorttia, suihkugeeliä, suklaata ja vaikka mitä), Origins:in naamanpesuainetta ja kaikenlaista mukavaa. Ja host-isä vielä sanoi että "Mene vaan huoneeseen rentoutumaan tai jotain, ota vaan päivä vapaaksi!". No, mitäs siihen muutakaan sanomaan kun että "Juu okei kiitti!" Illasta kävin aussi-M:n kanssa vaihtamassa kuulumisia päivällisellä Applebees-ravintolassa. Oli siis äärimmäisen chilli päivä tänäänkin. Huomenna kai sitten töitä taas. Saas nähdä miten käy!

Kotimatkalla...

No, tässä kai nämä tärkeimmät! Kohta onkin jo viikonloppu ja uusivuosi! Katsotaan jos keksin jonkun 2011-vuosikatsauksen jossain vaiheessa... Jos en enää bloggaile tämän vuoden puolella, niin Hyvää Uuttavuotta 2012 kaikille lukijoille tasapuolisesti!