keskiviikko 11. toukokuuta 2011

Arki, tuo ihana, kamala asia...

Jaahas, aika palata arkeen takaisin. Ja arkihan tietysti tuo mukanaan myös bloggaamisen! Mistäs sitä alottaisi. Ehkäpä parasta olisi käydä päivä päivältä loma läpi (lomaa siis oli 30.4-8.5.) ja sitten vielä tämän viikon häppeninkit. Pitkä postaus siis luvassa. Let's go!

30.4.: Aamulla heitin host-perheeni Loganille (host-isä ajoi Ravin sinne, minä ja suomi-L joka oli "yökylässä" ajettiin hopeanuoli takaisin kotiin). Pari tuntia unta, suihku, kamat kassiin ja Bostoniin, vapun kunniaksi Harvard Stadiumille katsomaan Harvard-Yale miesten lacrossepeliä. Oli mahtava kokemus! Lacrossesta en tiennyt melkeinpä mitään etukäteen, mutta hauskaa oli, pelissä oli kova tempo ja tietysti hyvännäköiset pelaajat parin metrin päässä eivät tehneet siitä ainakaan tylsempää... =D Harvard voitti! Jee! Harvard Stadiumilta lähdettiin takaisin Quincy Adamsille ja sieltä Bentley Universityn Spring Day-tapahtumaan. Kyseessä oli suuri tapahtuma yliopiston kampuksella. Oli todella hauskaa tavata paljon uusia ihmisiä! Kotiin Walpoleen selvittiin L:n kanssa siinä puolen yön jälkeen.

1.5. Herättiin aamusesta, heitin yhden kaverin kotiinsa ja alettiin L:n kanssa valmistautua chillauspäivään. Meille tuli kavereita käymään, ja istuttiin päivää/iltaa meillä. Oli kyllä huippuilta! =D

2.5. Kävin kaverin kanssa (olkoon vaikka jenkki-L) outletissa ja ajoin hänetkin kotiinsa illasta. Ja itävalta-K:kin taisi käydä kääntymässä meillä, ja naureskeltiin viikonlopun tapahtumille... ;)

3-4.5. Chillausta kotona, kavereiden tapaamista, siivousta, tenttiin lukuakin. Hulluttelua tyttöjen (E, T, K) kanssa. =)

5.5. Valmistautuminen Montrealiin! Tavarat kassiin, kämppä siistiksi ja sitten hain itävalta-K:n ja aussi-M:n ja kärsittiin tunnin matka T:llä (meilläpäin bussi,metro,juna, kaikki on vaan "T", elikkäs MBTA, Massachusetts Bay Transportation Authority). Illasta saavuttiin hostellille ja suomi-L saapui myöhemmin. Istuttiin iltaa hostellihuoneessa ja pohdittiin tulevaa reissua...

6.5. Herätys aivan liian aikaisin, 37 kassia, pussia ja nyssäkkää (toki viikonlopuksi tarvitsee ison matkakassin, repun JA käsilaukun, right?) ja kävellen Back Baystä Copleylle odottelemaan mysteeribussia ja mysteerimatkaseuraa. Minä ja suomi-L laitettiin tietysti Montrealin reissulle Bruins-paidat päälle, ja mikäs sen hauskempaa huomata kuin se, että matkaseurana olleet n. 30 miestä olivat lähes jokainen (valehtelematta 25kpl) päätyneet samaan ratkaisuun... =D Että mitäs me reilut kaverit.... Bussimatka Montrealiin kesti miljardi tuntia (okei, 7h taukoineen). Linja-autossa oli tunnelmaa alusta saakka, ja pysähdyttiin kerran syömään ja toisen kerran sitten rajalla. Maisemat matkalla olivat upeat, vaikkakin Kanadan puoli näytti lähinnä Varsinais-Suomelta. Hotellikin oli kiva, ja ranskan kielikin alkoi sujua hyvin suht nopeasti. Illalla käytiin Muzique-klubilla, ja jatkotkin oli hotellilla matkaseurueen kanssa. =)

7.5. Sightseeingia vanhassa kaupungissa, ruokaa (varsinkin uusi lempi-dagen efter-ruoka, poutine), höpöttelyä ja ihmettelyä. Ehtisinpä tavata yhden vanhan ystävän, suomi-M:n, joka sattui olemaan samaan aikaan kaupungissa. Mahtavaa! Illalla minä ja L lähdettiin Altitude 737-klubille, ja oli kyllä upea! Pilvenpiirtäjän ylimmässä kerroksessa, kattoterasseineen jne. Ja taas meni myöhään, yllättäen. Kotimatkalla pistäydyttiin Burger Kingissä tsekkaamassa heidän versionsa poutinesta, ja se vaan näyttää aina olevan hyvää! =D

8.5. Heräys, pakkaaminen, check-out ja bussin nokka kohti Bostonia. Olin kotona joskus klo 18 ja käytiin vielä Walpole-Sharon-tyttöjen kanssa TGI Fridaysissä illallisella ennenkuin oli vanhan pakko luovuttaa ja lähteä kotiin nukkumaan. Kotona odottivat koko host-perhe ja vaihdettiin halit ja kuulumiset ja muutamat huonot vitsit. =D

9.5. Tapasin kamut aamulla, suomi-L:n vein Audi-ajelulle synttäreiden kunniaksi (sain host-isän Audi A6 Quattro 3.0T:n käyttöön... Joo, en mä tiedä, mut lujaa se meni... =P ) Ohjelmassa oli myös tenttiin lukemista, ja maailman rennoin työpäivä. Raskain työtehtävä taisi olla keittää pastaa.

10.5. Tenttiin lukua, ja Harvardin kurssin lopputentti. Ei siitä sen enempää, saas nyt nähdä miten meni.

HUH! Siinä lyhennetty, ja tietysti sensuroitu, versio viime aikojen tapahtumista. Pistäkää vaikka kysymyksiä jos haluatte tietää jotain esim. Montrealista! Kuvia löytyy tuttuun tapaan Facebookista, mutta saatan myöhemmin heittää jotain tännekin. =)