keskiviikko 14. syyskuuta 2011

Paluu arkeen!

Noniin, nyt on lapset vihdoin koulussa taas. Kesä oli todella mahtava, ja touhuttiin lasten kanssa päivittäin, mutta on kyllä kivaa vaihtelua kun on taas päivät vapaat. Eli lapset on tuttuun tapaan koulussa 8AM-2.30PM. Ja minä saan olla vapaalla. Päivittäisiä työtunteja tulee n. 6,5h. Ei paha!

Viime viikkokin meni todella nopeasti, töitä ma-to ja perjantaina puoliltapäivin minä ja aussi-M haettiin vuokra-auto (Jostain syystä siinä oli Texasin kilvet...Hmm...) ja ajoin meidät Lake Georgen rannalle, Silver Bayhin, New Yorkin osavaltioon. Ajomatka kesti 4,5h per suunta. Kyseessä oli siis au pair-kurssi, josta irtosi loput 3 opintopistettä. Nyt voin siis lähettää extension-paperit Cultural Carelle. Viikonloppu oli tosi hauska, ja täynnä toimintaa. Opin uusia leikkejä, esitin pöytää näytelmässä, opin amerikan politiikasta, ja vaikka mitä. Silver Bay on todella kaunis paikka, ja Silver Bay YMCA of the Adirondacks, aivan mahtava. Ruoka oli hyvää, maisemat hienoja ja huoneet olivat melkeinpä hotellitasoa.

Sunnuntaiaamuna n. klo 11 haimme diplomit suoritetusta kurssista ja suuntasimme nokkamme takaisin kohti Massachusettsia ja Walpolea. Interstate 90 (eli Massachusetts Turnpike, eli meille paikallisille "Masspike") ja interstate 495 ja siitä route 1A kotiin. Loogista, eikö vain? I-90 menee MA:n läpi itä-länsi-suunnassa ja I-495 suurinpiirtein sitä keskeltä etelään. Wrenthamin outlet ja C:n työpaikka on 495 varrella, joten hän ajoi Rhode Islandin puolelta outleteille ja noukittiin hänetkin matkan varrella mukaan autoon. Heitettiin aussi-M kotiin ja siitä meille, jotta pääsin suihkuun ja vaihtamaan vaatteet. Kiva kun olen ollut koko viikonlopun poissa, ja lapset näkevät meidät, ja ensimmäinen reaktio on "HEI C!!!! Moi Milla....". Just. =D Käytiin C:n kanssa Targetissa TJ Maxxissa (Kumpikaan ei ostanut mitään! Uskomatonta!) ja Chilis-raflassa syömässä ja Patriot Placella ja ties missä. Olin sunnuntaiaamuna herännyt klo 6.45 ja nukkumaan pääsin puoliltaöin. Sammuin kuin saunalamppu.

Tämä viikkokin on lähtenyt käyntiin ihan normaalisti. Lapset kouluun, ja minä saan chillata ja nukkua ja mitä nyt haluankaan tehdä. Tänään on "hump day", eli tästä päivästä kun selvitään niin ollaan jo matkalla viikonloppua kohti. Perjantaina olisi tarkoitus käydä C:n kanssa katsomassa asuntoa hänelle. Lauantai-ilta sujuu töissä viidestä puoleenyöhön, ja sunnuntaiksi ei olekaan vielä suunnitelmia. Saas kattoo mitä keksitään.

Loppuun kuvapläjäys viime viikoista!

Silver Bay YMCA:n kaunis kappeli

Lake George ja paatteja

Aamuvarhain matkalla aamiaiselle...

Franklin Park Zoo. Leijona! Hui! =D

Host-lapset saivat syöttää undulaatteja.

Au Pair Disco Cruiselta.

Jenkki ja lippu <3

1. Kivoja kuvia, etenkin toi jenkki ja lippu..........Paluu arkeen on oudon mukavaa, kaikki sujuu omalla painoillaan ja tutuissa aikatauluissa, elämä rauhoittuu seuraavaan lomaan asti.

2. Kiitoksia. Mä tykkään siitä kuvasta myös. :) Ja paluu arkeen on ollu tosi rentouttavaa. Tätä oon odottanu ja ei mua edes harmita se että nyt on taas lauantai-iltaisin töitä. C menee kans töihin tekemään ekstratunteja sillä välin, ja T pääsee taas treffeille tai minne meneekään, ja mulla viikot rauhottuu huomattavasti, joten kaikki hyötyy.